Методична робота закладу


ПРИЙНЯТТЯ ОСВІТНІХ РІШЕНЬ РАЗОМ З ГРОМАДОЮ

09.12.2021р. в дошкільному навчальному закладі №60 управління освіти Миколаївської міської ради відбулося засідання педагогічної ради з питань залучення батьків вихованців до співпраці на засадах партнерства. У педагогічній раді прийняли участь педагоги закладу та представники ІРЦ №4 управління освіти Миколаївської міської ради.

Спеціалісти ресурсного центру прийняли активну участь у обговоренні проблемного питання щодо залучення батьків, що мають дітей з особливими освітніми потребами до співпраці. На засіданні було розглянуто декілька проблемних ситуацій, які часто виникають на практиці саме з батьками вихованців інклюзивних груп. Педагоги закладу представили свої рішення проблем та отримали доречні поради від практичного психолога Інклюзивно-ресурсного центру, Булгакової Валентини.

Другим питання для обговорення з громадою стояло затвердження Положення про психолого-педагогічну команду супроводу  дітей з особливими освітніми потребами. Педагогами закладу та директором ІРЦ №4, Шашловой Анастасією, вносилися пропозиції щодо корекції та змін у положенні відповідно до сучасних законодавчих документів, напрямків роботи тощо. В наслідок обговорення педагогічною радою було затверджено Положення із змінами та правками.

Хочеться відмітити, що позитивний результат завжди є, коли є порозуміння і підтримка у громаді.         





АКТИВНА УЧАСТЬ В ОБЛАСНІЙ МЕТОДИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

1 грудня 2021р. на базі обласного інституту після педагогічної освіти м. Миколаєва відбувся семінар «Формування соціальної компетенції особистості шляхом упровадження програми «Культура добросусідства» в якому прийняли участь педагоги нашого закладу – Наталія Літвінова, вихователь-методист та Лілія Філіппова, вихователь закладу. Під час семінару колежанки представили тему: Реалізація програми «Український віночок. Регіон» у Миколаївському краю, а саме напрям «Історія людей і пам’яток».

Наталія Літвінова, представила колегам авторські дидактичні ігри, які дають можливість малюкам ознайомитися з рідним містом та зануритися в його історію. А Лілія Філіппова презентувала схеми, основані на технології «Мнемотехніка», як їх зараз називають «мнемодоріжки»  за допомогою яких можна не лише вивчити вірш одного з миколаївських поетів, а й перетворити ці схеми на дидактичні ігри за допомогою яких можна закріпити зміст віршика  чи відтворити його поетапно.      





Фізична культура в садку повинна бути казковою

Спеціалістами дошкільного закладу розроблено втору методичну збірку «Образна фізична культура у дошкільному навчальному закладі за технологією М.М. Єфименка для дітей середнього дошкільного віку» (зимовий цикл). В збірку увійшло перспективне та календарне планування занять з грудня по лютий місяць. Збірка була рецензована автором технології М.М. Єфименко та рекомендована для використання в дошкільній освіті, спеціалістами з фізичної реабілітації, керівниками оздоровчих гуртків та батьками, які хочуть цікаво проводити час з своїми дітьми.


 

https://drive.google.com/file/d/1SSEad4l0PXtthTqLa_Bo3dm3JS-tdgQM/view?usp=sharing 
(посилання на частину збірки) 

ГРА  ЯК ФОРМА ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ З ВЛАСНИМИ ПРАВАМИ

Під час підготовки до педагогічної ради, в дошкільному навчальному закладі №60, пройшов тиждень творчості педагогів, під час якого молоді та досвідчені педагоги проводили з дітьми сюжетно-рольові ігри. Граючи в ігри вихователі знайомили дітей з їх правами.
Так, Волкова О.Ю., вихователь І молодшої групи, провела з дітьми сюжетно-відображувальну гру «Чаювання у ляльки Каті», під час якої малеча обирала гостинці до чаю та сервірувала стіл у ляльки Каті. Червоною стрічною по грі пройшло право дітей на спілкування.
Філіппова Л.О., вихователь молодшої групи, організувала сюжетно-рольову гру «День народження Мімі», що відповідає програмовим вимогам.  Вихователь настільки зацікавив дітей, що малеча гралась з захопленням не звертаючи на педагогів уваги. В грі діти знайомились з правом на корисну їжу.  







Кучмай С.О., вихователь старшої групи, запропонувала своїм вихованцям пограти у сюжетно-рольову гру «Дитячий садок». Хочеться відмітити, що з дітьми було проведено ретельну роботу, так як у грі вони відчували себе впевнено. Під час гри дітей знайомили з правами на навчання, медичну допомогу, корисну їжу, право на спілкування.



Під час тижня творчості свою роботу показав практичний психолог, Скульська А.А.. Вона провела міні заняття з дітьми ортопедичної групи на тему «Твоє ім’я», тим самим ознайомила дітей з правом на ім’я.      


























СУЧАСНИЙ ПОГЛЯД НА НАВЧАННЯ ДІТЕЙ




   22 серпня 2018 року  на базі дошкільного навчального закладу №60 проходила локація «Ярмарок освітніх технологій».   
  Тема методичного заходу «Інноваційні технології в дошкільному закладі – сучасний погляд на навчання дітей».  
Захід проводився у формі platforM (методична платформа). Це авторська   робота, яка була  розроблена педагогами закладу.  
Під час проведення методичної платформи розглядалось декілька інноваційних технологій, які допомагають   педагогу осучаснити освітній    процес,  зробити його якісним і результативним.
Лілія Ярчук,вихователь середньої групи,  презентувала  форму роботи за темою : «Використання методики «Палички Кюїзенера»  у всебічному розвиту дитини».
Тетяна Кірушова, вихователь старшої групи, разом з педагогами занурилась у Всесвіт і розкрила тему: «Ознайомлення дітей із Всесвітом через мнемотехнічні прийоми».
Наталя Гончарук, вихователь старшої групи,  була експертом в екологічній технології «Освіта для сталого розвитку» і розкрила тему: «Освіта для сталого розвитку – технологія формування сучасного погляду на життя у дітей дошкільного віку».
Методичний захід був результативним, присутні педагоги приймали активну участь та виявили бажання відвідати platforM ще раз і ознайомитись з іншими інноваційними освітніми технологіями.





Як виховати справжнього хлопця і дівчину


З 11 по 15 червня у місті Миколаєві проходив авторський семінар доктора педагогічних наук, доцента Єфименка М.М. - «Гендерне виховання дошкільників на прикладі рухово-ігрової діяльності». Педагоги дошкільного закладу №60,    Синякова Ірина Миколаївна та Літвінова Наталія Євгенівна, відвідали семінар з метою ознайомлення з інноваційною технологією та аспектами формування стилю поведінки хлопців та дівчат у фізичному вихованні. 







Заняття з малювання
 як форма розвитку дитячої творчості в дошкільному закладі

З метою вдосконалення педагогічних якостей та презентації свого професійного рівня в дошкільному закладі пройшли відкриті заняття в усіх вікових групах.  

Волкова Олена Юріївна, вихователь І молодшої групи, представила колегам заняття на тему «Листівка для Зайчика». На занятті діти допомагали зайчику намалювати листівку для його матусі, малюючи сонечко та травичку. Роботи дітей свідчать про системну працю педагогів даної групи,  так як діти малювали з задоволенням, без допомоги дорослого та їх технічні навички відповідали віку.
Сколота Ольга Петрівна, вихователь молодшої групи, запропонувала дітям прикрасити квітник у дошкільному закладі знайомими дітям квітами – кульбабками. Діти з задоволенням підтримали цю ідею і у них  вийшли яскраві, неповторні роботи, які потім поєднались у квітник.




В середній групі Б заняття проводила Кучмай Світлана  Олександрівна. Педагог проводив сюжетне малювання за казкою «Два жадібних ведмежатка». Завданням дітей було намалювати ведмежат, поєднавши їх у сюжеті. Родзинкою заняття було те, що фон для роботи діти малювали заздалегідь - це був ялинковий ліс, а ялинки було намальовано різними засобами. Роботи дітей свідчать про їх високий технічний рівень малювання, творчий підхід  до вирішення  завдань.
Кірушова Тетяна Володимирівна, вихователь старшої групи А, колегам представила інтегроване заняття з теми «Квіти нашої Землі». На занятті було охоплено розділ програми по ознайомленню з навколишнім, елементи технології «Освіта для сталого розвитку», моральне виховання та малювання. Діти за задумом малювали квітучі куточки планети Земля, а потім поєднували їх в один великий квітник.

Відкриті заняття показали, що педагоги закладу в системі працюють над розвитком дитячої творчості.     













Якісна підготовка дітей до школи

У дошкільному навчальному закладі пройшов тиждень творчості педагогів, який сприяв підготовці до педагогічної ради «Грамота  як головний компонент підготовки дітей старшого дошкільного  віку до навчання у школі». Під час якого було проведено відкриті покази в усіх вікових групах дошкільного закладу, так як готувати дітей до школи ми починаємо с раннього віку і закінчуємо в старшому дошкільному віці.
Так у групі ранньто віку проведено заняття з розвитку мовлення, «На бабусиному подвірї», під час якого вихователь, Корсун Катерина Сергіївна, разом зі своїми вихованцями вирушила у подорож до села. Під час заняття спостерігалась висока мовленнєва активність, дітям було цікаво і вони з задоволенням грали з свійськими тваринками у схованки та відповідали на запитання педагога.
В молодшій групі, Сколота Ольга Петрівна, провела заняття «Ми годуємо пташок», під час якого діти повторювали назви птахів, групували їх на зимуючих та  перелітних та описували. Під час продуктивної частини заняття діти з задоволення готували різноманітне насіння для пташок та  називали його, використовуючи складні слова.









В середній групі, до уваги колег представила заняття Ярчук Лілія Валентинівна. Під час заняття до дітей приходив домовинок Кузя, котрий знайомив дітей з квартирою в якій він живе, а діти йому розповідали про свою квартиру за опорною схемою.   







Філіппова Лілія Олександрівна, провела з вихованцями старшої групи Б заняття на тему «Рятуємо Сонечко». Під час заняття діти знайомились з буквою С, підбирали слова, які починаються з даного звуку,  робили звуковий аналіз слів, в яких зустрічався звук С та вказували місце розташування його в слові. За кожне виконане завдання дошкільнята отримували елемент Сонечка та в наслідок сумісної роботи всіх дітей Сонечко було повернено на небо.


Внаслідок відкритих занять педагогічний колектив зазначив, що в дошкільному закладі ведеться систематична, якісна підготовка дітей до навчання у школі.   






Працюємо над розвитком мовлення дітей

6.02.18р. в дошкільному навчальному закладі №60 пройшло методичне об’єднання для слухачів курсів при Миколаївському ІППО. Провідною темою методичного об’єднання стояло вивчення різноманітних форм роботи по розвитку мовлення дітей дошкільного віку.  
Педагогами дошкільного закладу, Грек Валентиною Миколаївною та Кірушовою Тетяною Володимирівною було проведено відкриті заняття з дітьми середнього та старшого  дошкільного віку. Слухачі курсів могли побачити як діти цих груп володіють монологічним та діалогічним мовленням, взяти для себе прийоми по формуванню зв’язного мовлення дітей.


Після відкритих занять, вихователем-методистом, Літвіновою Наталією Євгенівною проведено майстер-клас «Використання методів наочного моделювання з метою підвищення мовленнєвої активності дітей дошкільного віку», під час якого колеги могли ознайомитись з такими методиками як:
·        Метод наочного моделювання Л.А. Венгер
·        Технологія складання казок з використанням «Карток Проппа»;
·        Технологія ефективного засвоєння інформації в умовах сучасної освіти «Мнемотехніка».






За результатами проведення методичного об’єднання педагогічний колектив дошкільного закладу отримав високу оцінку колег.




Займатись фізкультурою слід граючи

В дошкільному навчальному закладі № 60 протягом двох останніх років працювала проблемна група з питання якісного впровадження в освітній процес інноваційної технології з фізичної культури М.М.  Єфименка. З метою вивчення авторських вимог до проведення фізкультурних занять та особливостей їх організації, педагоги дошкільного закладу відвідували авторські семінари, організовані науково-методичним центром м. Миколаєва. За результатами роботи творчої групи надруковано методичну розробку «Образна фізична культура у дошкільному навчальному закладі за технологією М. М. Єфименка» (осінній цикл), яка пройшла рецензію автора.



    МЕТОДИЧНА ЗБІРКА 
https://drive.google.com/open?id=18FIzOfncaj-FQ_OSsN40aToAV9FV-Cjd

















Освіта для сталого розвитку в дії

Протягом 2016-2017 навчального року в дошкільному навчальному закладі працювала творча група з питання впровадження інноваційної освітньої технології «Освіта для сталого розвитку» в молодшому віці. За результатами впровадження програми «Дошкільнятам про сталий розвиток: маленькі люди великого світу» педагогами творчої групи складено методичну розробку з практичними рекомендаціями щодо використання інноваційної технології в дошкільних закладах освіти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий